Lidostas pakalpojumu nākotne

Airport future

Pēdējos gados aviācijas nozarē ir vērojama ievērojama virzība uz automatizāciju, jo īpaši klientu apkalpošanas procesos lidostās. Attīstoties jaunām tehnoloģijām, piemēram, mākslīgajam intelektam un robotikai, lidostas tagad var piedāvāt pasažieriem ātrākus un efektīvākus pakalpojumus.

Mums kā Par Lidošanu blogam šī tēma ir visai aktuāla. Tāpēc šajā bloga ierakstā mēs apspriedīsim dažus klientu apkalpošanas procesus, kas tiek automatizēti lidostās. aplūkosim arī šīs attīstības iemeslus, risinājumus un ietekmi uz ceļošanas paradumiem.

Klientu apkalpošanas procesi, kas tiks automatizēti

Lūk vairāki procesi, kas varētu visai drīzā nākotnē tik automatizēti.

Automātiska reģistrācija lidojumam

Automatizēta reģistrācija un bagāžas nodošana ir vieni no spilgtākajiem automatizēto klientu apkalpošanas procesu piemēriem lidostās. Šīs sistēmas ļauj pasažieriem reģistrēties un nodot bagāžu bez cilvēka līdzdalības.

Process ir vienkāršs un ātrs – pasažieri skenē savu iekāpšanas karti un seko ekrānā redzamajiem norādījumiem. Tas ne tikai ietaupa laiku, bet arī samazina cilvēka kļūdas iespējamību.

Automatizēta pasu kontrole

Vēl viens piemērs ir automatizēta pasu kontrole. Izmantojot šo sistēmu, pasažieri var skenēt pases un elektroniski pārbaudīt informāciju, tādējādi samazinot nepieciešamību imigrācijas darbiniekiem veikt manuālas pārbaudes.

Šis process ir ātrāks un efektīvāks, un tas arī ļauj ierēdņiem pievērsties sarežģītākiem gadījumiem.

Informatīvie kioski

Automatizēti klientu apkalpošanas procesi ietver arī pašapkalpošanās kioskus, kas ļauj pasažieriem piekļūt informācijai par savu lidojumu, piemēram, vārtiem, kavējumiem un iekāpšanas laikiem. Pasažieri var arī veikt izmaiņas savās rezervācijās, piemēram, mainīt sēdvietu vai lidojumu, bez cilvēka palīdzības.

Galvenais šīs izstrādes iemesls ir pasažieru pieredzes uzlabošana. Automatizējot klientu apkalpošanas procesus, lidostas var piedāvāt pasažieriem ātrākus, efektīvākus un ērtākus pakalpojumus. Tas arī samazina vajadzību pēc personāla, kas var radīt lidostām izmaksu ietaupījumus.

Daudzviet pasaulē šāda lidostas pakalpojumu automatizācija jau notiek. Šobrīd tas ir tikai sākums, bet visai drīz cerams šādas attīstības tendences novērosim arī Rīgas starptautiskajā lidostā.

Kā automatizēt lidostas procesus

Ir vairāki veidi, kā automatizēt klientu apkalpošanas procesus lidostās. Un tā nav tikai nākotnes fantastika, bet jau reālas lietas, kas pasaules lidostās tiek ieviestas.

Māksīgā intelekta izmantošana

Viens no veidiem ir mākslīgā intelekta (AI) izmantošana. Ar mākslīgo intelektu darbināmus tērzēšanas robotus var izmantot, lai atbildētu uz biežāk uzdotajiem pasažieru jautājumiem. Piemēram, par lidojuma statusu, informāciju par izejām un bagāžas noteikumiem.

Šie tērzēšanas roboti var sniegt tūlītējas atbildes, samazinot nepieciešamību pasažieriem gaidīt rindā, lai runātu ar klientu apkalpošanas pārstāvjiem.

Robotu izmantošana

Vēl viens veids, kā automatizēt klientu apkalpošanas procesus, ir izmantot robotiku. Robotus var izmantot, lai veiktu tādus uzdevumus kā tīrīšana, bagāžas apstrāde un drošības pārbaudes. Piemēram, robotus var izmantot, lai skenētu pasažieru somas, meklējot tajās aizliegtus priekšmetus, tādējādi samazinot nepieciešamību drošības darbiniekiem veikt manuālas pārbaudes.

Pašapkalpošanās kiosku attīstība

Pašapkalpošanās kioski un mobilās lietotnes arī ir efektīvi veidi, kā automatizēt klientu apkalpošanas procesus. Pasažieri var izmantot šos rīkus, lai reģistrētos, piekļūtu informācijai par lidojumu un veiktu izmaiņas rezervējumos.

Šie rīki ir ērti un viegli lietojami, samazinot nepieciešamību pēc cilvēku palīdzības.

cilvēki lidostā

Kā tas ietekmēs ceļot griētājus

Klientu apkalpošanas procesu automatizācija lidostās ir būtiski ietekmējusi pasažieru ērtības. Izmantojot pašapkalpošanās kioskus, automatizētu reģistrēšanos un bagāžas nodošanu, pasažieri tagad šos procesus var veikt ātri un viegli, bez cilvēka palīdzības. Tas ietaupa laiku un samazina stresu, kas rodas, pārvietojoties pārpildītos lidostu termināļos.

Automatizēti klientu apkalpošanas procesi pozitīvi ietekmē arī starptautisko pasažieru kustību. Izmantojot automatizētu pasu kontroli, pasažieri var ātri un efektīvi nokārtot imigrācijas formalitātes, samazinot gaidīšanas laiku un uzlabojot vispārējo ceļošanas pieredzi. Tas arī palīdz samazināt imigrācijas darbinieku darba slodzi, ļaujot viņiem pievērsties sarežģītākām lietām.

Būtiska ir arī automatizēto klientu apkalpošanas procesu ietekme uz ceļošanas paradumiem. Pateicoties ātrākai un efektīvākai apkalpošanai, pasažieri biežāk izvēlēsies aviosabiedrības un lidostas, kas piedāvā šādus pakalpojumus. Tas var palielināt konkurenci starp aviosabiedrībām un lidostām, jo tās cenšas piedāvāt vislabāko klientu apkalpošanas pieredzi.

Vienlaikus gan ir bažas, kā šos risinājumus spēs izmantot vecāka gada gājuma cilvēki. Jo ne vienmēr automatizētie risisnājumi ir intuitīvi saprotami ik vienam.

Galvenie secinājumi

Nobeigumā jāsecina, ka klientu apkalpošanas procesu automatizācija lidostās ir būtiski ietekmējusi aviācijas nozari. Uzlabojot pakalpojumu ērtumu un efektivitāti, lidostas var labāk apmierināt pasažieru vajadzības un uzlabot vispārējo ceļošanas pieredzi. Varbūt nebūs vairs nepieciešams ierasties lidostā 2 stundas iepriekš, bet varēs uz to doties īsi pirms lidojuma.

Izmantojot mākslīgo intelektu, robotiku, pašapkalpošanās kioskus un mobilās lietotnes, lidostas var nodrošināt ātrāku un efektīvāku klientu apkalpošanu. Tiks samazināta nepieciešamība pēc cilvēku palīdzības un atbrīvojot darbiniekus, lai tie varētu pievērsties sarežģītākiem uzdevumiem.

Automatizēti klientu apkalpošanas procesi ir pozitīvi ietekmējuši arī starptautisko pasažieru kustību, samazinot gaidīšanas laiku un uzlabojot vispārējo ceļošanas pieredzi. Tā rezultātā ir palielinājusies konkurence starp aviosabiedrībām un lidostām, jo tās cenšas piedāvāt vislabāko klientu apkalpošanas pieredzi.

Kopumā klientu apkalpošanas procesu automatizācija lidostās ir aizraujoša tendence, kas turpmākajos gados turpinās attīstīties. Jaunām tehnoloģijām parādoties un integrējoties lidostu darbībā, pasažieri var sagaidīt vēl ērtākus un efektīvākus pakalpojumus.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *